Tässä matkaamme antamaan tilapäishöyryä Viroon. Tehtaalla tehtiin huoltotöitä ja oman kattilan höyryt korvattiin meidän kahden MW:n liikkuvalla yksiköllä.
Rakennushöyryä yölläkin
Talvella 2020 höyryttelimme Heinolan lukiotyömaalla yötä myöten, jotta kenttä oli valmis aamuksi valua varten.
Jään sulatusta katolta
Lumisena talvena katolle kertyy liikaa lunta ja pahimmassa tapauksessa se aiheuttaa isompia vaurioita (kattorakenteiden romahtaminen tai vesivahinko). Lumi sulaa ja jäätyy vuorotellen ja näin ollen katolle kertyy lumen alle paksu jääkerros. Edellä mainittujen ongelmien lisäksi jää tukkii rännit ja räystäisiin kertyy valtavia jääpuikkoja. Tässä teemme katon sulatustyötä Espoon kaupungin kiinteistöön.
Kaasulaivan sulatus
Hangon satamassa sulattamassa kaasulaivaa, jonka päälle oli kertynyt niin paljon jäätä, että koko laiva oli upota. Laiva saatiin hinattua satamaan ja siellä sulatimme höyryllä jäät pois.
Tärkeä tilapäishöyry
Seisokki Borealiksen tehtaalla Porvoossa. Toimitimme tehtaalle tilapäishöyryä, kun laitoksen omia koneita huollettiin.
Höyrysulatusta Lahdessa
Sulatimme höyryllä Fira Oy:n toriparkin kannen Lahdessa. Kohteesta riippuen sulatuksessa käytetään apuna höyrypattereita tai -pillejä. Tässä kohteessa jää sulatettiin pois höyrypattereiden avulla. Höyrypatterit levitettiin sulatettavalle auleelle ja niiden päälle laitettiin peite. Näin höyrynkehitin pystyy siirtämään höyryä patteriin, jotka kuumetessaan sulattavat maan.
Tehokas höyrypesu laivan piipulle
Pesimme Finnlinesin rahtilaivalla höyryllä laivan piipun, joka oli päässyt nokeentumaan. Tässä kohteessa vesipesu ei ollut mahdollinen, koska vesi olisi valunut piipusta konehuoneeseen. Höyrypesu sen sijaan ei tuota vettä ja sen avulla voidaan pestä monenlaisia erikoiskohteita.